tirsdag 30. juli 2013

Pavelova kake

Legger ut oppskriften på pavelova kake, da min svigerinne lurte på denne.

4 eggehvitter
200 g sukker
1 ts eddik

Pisk eggehvitten stiv, ha i sukker litt og litt. Ha tilslutt i eddiken.
Stekes på ca 140 grader i 60 min. Den eser til ca 3-4 ganger str, så sett den nedest eller nest neders i ovenen.
Dobbel deig for langpanne.

Fyll:
Her er det i grunn bare å velge hva du vil
sjokoladekrem, sjokolademosse, bringebærmosse... i grunn det meste.
Jeg pleier å bruke vaniljekrem og krem 50/50, og ha jordbær, blåbær og kiwi på. Som med kremen kan du velge hva du vil ha av bær på.

Kos dere med en frisk og god kake.

-Stjernescrapp-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tittet i bloggen min, legg gjerne igjen
en kommentar slik at jeg kan titte i din blogg:)
Ha en koselig dag:)